zondag

10 september 1960

Hoewel het kleuteronderwijs tegenwoordig gratis is, gaan in Winscho-ten toch nog veel kinderen van vier jaar niet naar de kleuterschool. Vele ouders vinden hun kleuters nog te klein om naar school te gaan en houden ze liever nog een beetje in huis. Daar kunnen ze ook spelen en hebben de moeders zelf toezicht. Het is natuurlijk ook hartstikke gezellig.
Had ik kinderen, ik zou ze helemaal niet naar school laten gaan. Het is toch eigenlijk te gek dat je een belangrijk deel van hun opvoeding in handen legt van mensen die je nauwelijks kent. Ik begrijp ook wel dat het recht op onderwijs voor iedereen een geweldige vooruitgang is geweest, dat was nou eens echt vooruitgang, maar aan de andere kant heeft het ook iets merkwaardigs. Nou ja, eigenlijk heb ik er niets mee te maken, dus waar bemoei ik me mee.

Geen opmerkingen: